جهت ایجاد یک سند جدید در Word می توانید از چهار روش استفاده نمایید :

 

1. استفاده از گزینه New در منوی File
2. کلیک روی دکمه آن در نوار ابزار استاندارد
3. به کار بردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + N
4.استفاده از Task ( در صورتی که در سمت راست برنامه فعال باشد )


 در صورتی که از روش دوم و سوم استفاده نمایید تنها یک سند جدید بر روی صفحه گشوده می شود، این صفحه برون هیچ کادر محاوره ای یا پرسشی باز می شود. اما اگر از روش اول استفاده نمایید Task آن در سمت راست صفحه گشوده می شود که می توانید از طریق آن به انتخاب های مختلفی دست یابید.


به طورکلی درWord سه نوع سند جدید وجود دارد: خالی  Normal)) ، الگو ( template ) ، ( Wizard ) پسوند فایل های Normal ، Doc و پسوند فایل های الگویی Dot می باشد.


در Task ظاهر شده در سمت راست توسط انتخاب گزینه New موارد زیر قرار دارند:
در قسمت Open A Document چهار فایل که آخرین بار گشوده شده مشاهده می شود گزینه More documents نیز کادر محاوره ای Open را می گشاید. در قسمت New با کلیک روی Blank Web page یک صفحه وب جدید گشوده می شود، با کلیک روی Blank E – mail Message یک صفحه جدید پست الکترونیکی گشوده می شود.


با کلیک روی گزینه Choose Document در قسمت New from Exiting document یک کادر محاوره ای گشوده می شود که بعد از مشخص نمودن مسیر و نام فایل با انتخاب New Create یک فایل جدید انتخاب می شود.


در قسمت New fram template سه گزینه قرار دارد.  General template که کادر محاوره ای  مخصوص الگوها و ویزاردها را می گشاید. الگوها کاربردهای مختلفی دارند. به طور مثال برای اینکه بتوان طرحی را از ابتدا برای یک نامه یا گزارش از پیش تعیین شده اماده نمود. در واقع الگوها اسنادی شامل اجزای ثابت با قالب بندی های تعریف شده اند. اما ویزاردها الگو هایی هستند که پس از گشوده شدن چند کادر پرسشی و در نهایت فشردن دکمه Ok سندی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

استفاده از الگو مزیت های فراوانی دارد ، به گونه ای که در صورت استفاده مکرر از یک طرح نیازی به قالب بندی و تایپ مجدد اجزای ثابت آن نیست . دیگر اینکه قالب بندی توسط کاربر قابل کنترل شدن است و استفاده از الگوها باعث یکسان شدن قالب بندی ها در طول ایجاد اسناد خواهد بود.


استفاده از الگوها به کار بردن گزینه Save as را کمتر می کند. به این صورت که اگر فایلی را گشوده باشید و پس از کمی تغییرات نیاز به Save as نمودن آن داشته باشید و این عمل به طرز مکرر انجام گیرد پس از مدتی ممکن است در اثر تکرار به جای save as از Save استفاده شود و فایل اولیه با تغییرات ذخیره شود. اما در صورتی که از الگوها استفاده نمایید همیشه یک فایل جدید گشوده می شود و دیگر نیازی به Save as نمی باشد.
 
در کادر محاوره ای Templates، 9 برگه وجود دارد که شامل انواع الگوها و ویزاردهای مختلف می باشند. در برگه General یک سند Normal، یک سند Web page و یک سند پست الکترونیکی قرار دارد.

سه دکمه نمایشی جهت نشان دادن فهرست فایل های ، یک پیش نمایش و در قسمت پایین کادر گزینه Create New برای گشودن اسناد به صورت Normal و Template وجود دارند می توانید برای دسترسی به نامه های الگویی به جز استفاده از الگوها از منوی Tools گزینه Letters and Mailines را انتخاب نمایید و از زیر منوی آن جهت ایجاد نامه های الگویی و پاکت نامه استفاده نمایید.


Template on my web sites امکان ایجاد یک فایل بر اساس الگوی وب را میسر می کند


Template on Microsoft . com با کلیک روی این گزینه می توان از مجموعه الگوهای به روز شده Microsoft office استفاده نمود.
 

منبع:

مطالبی در زمینه کامپیوتر

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی