بروز مشکل میان کارگر و کارفرما یا رییس و مرئوس، یکی از حقایق جداناشدنی زندگی شغلی همه است. اما نحوه مدیریت این مناقشات کاری، هنری است که شاید کمتر کسی داشته باشد؛ اغلب ما در گام نخست رییس‌مان را مقصر می‌دانیم اما شاید بهتر باشد از جنبه دیگری به ماجرا نگاه کنیم.

 

1- تصمیم بگیرید می‌خواهید بمانید یا وضعیت آن قدر حاد است که باید شغل خود را عوض کنید.

گام اول برای نجات خود این است که یک تصمیم اساسی بگیرید: آیا قصد دارید در این شغل بمانید یا بروید؟ البته عوامل بسیاری در چنین تصمیمی دخیل هستند. برای مثال میزان علاقه به شغل، پیامد مالی، دوره زمانی یا داشتن فرصت های استخدامی دیگر، وجود احتمال منطقی برای تغییر رییس فعلی،  تیپ شخصیتی شما (بسته به تیپ شخصیتی بعضی افراد می توانند با هر شرایطی کنار بیایند)، اما یک قاعده سرانگشتی ساده وجود دارد؛ اگر مشکلاتی که با رئیستان دارید آن چنان عمیق است که احساس می‌کنید ماندن در این شغل تمام انرژی شما را می‌گیرد، پس احتمالاً زمان آن رسیده که به فکر شغل دیگری باشید.

 

2 - اگر تصمیم بر ماندن گرفته‌اید، نگرشی مثبت داشته باشید.

با فرض این که مسائل مربوط به رئیستان آزاردهنده است اما بیش از حد طاقت‌فرسا نیست، این امکان وجود دارد که فکر جستجوی شغل جدید را از سرتان بیرون کنید. در شغل فعلیتان بمانید و یک محیط کاری کاملاً قابل‌قبول برای خود ایجاد کنید، اما تنها در صورتی این امر ممکن است که زیربنای درستی را انتخاب کنید.

 

3 - چیزهایی را پیدا کنید که منجر به جلب اعتماد می‌شود.

این یک گام کلیدی است و صرف‌نظر از این که چقدر رئیستان ناکارآمد یا آزاردهنده است، می‌تواند یک محیط مثبت را برای شما ایجاد کند. به هر حال راهی، روشی یا فرایندی برای جلب اعتماد رئیستان وجود خواهد داشت مگر این که او فردی کاملاً ستیزه جو باشد.

 

4- کار درست را انجام دهید .

هرگز وسوسه نشوید تا جواب موشک را با موشک بدهید. شاید شما هم بخواهید بر سر یک موضوع با رییستان بحث کنید، اشکالات او را در یک جلسه بگیرید یا توصیه‌های او را نادیده بگیرید، او را در بحث‌های مهم دخالت ندهید و مدام از او پیش سایر همکاران‌تان شکایت کنید؛ چنین رفتاری با رییس‌تان تنها وضعیت را بدتر می‌کند؛ به‌خصوص وقتی که در محل کارتان جایگاه متزلزلی دارید یا از نظر مرتبه شغلی جایگاه بالایی ندارید. سازمان‌ها و ادارات سلسله مراتبی قوی دارند و در نتیجه رییس‌تان به طور طبیعی یک پله از شما بالاتر است. اگر علیه رییس‌تان اعلان جنگ کنید، در 90 درصد موارد شما بازنده هستید زیرا او از شما اهرم‌های قدرت بیشتری دارد.

 

5- خودتان را جای او بگذارید.

ناامید شدن از رییس آسان است اما قبل از آنکه سریع وارد قضاوت شوید، سعی کنید یکبار هم که شده به مسایل از دید او نگاه کنید. شاید مدیرتان از سوی فرد مافوقش تحت فشار زیادی باشد و این فشارها به شما منتقل شده است. شاید هم وی دچار مشکلات و عوامل استرس‌زای دیگری است که شما از آن ها بی اطلاع هستید.

منبع:

بیزینس ترند

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی