برندسازی شخصی چیزی جز نمایش درست خودتان نیست؛ اما چگونه می‌توان برند شخصی را به نحوی درست به نمایش گذاشت؟ مکان‌ها و فعالیت‌هایی هست که برند شما را در معرض دید تعداد مخاطبان هدف بیشتری قرار می‌دهد.

 

اگر شما با حوزه‌ی پرسونال برندینگ آشنایی داشته باشید، پس حتماً تکنیک‌های اولیه را می‌دانید. حضور در شبکه‌های اجتماعی مناسب، مقداری دست به قلم شدن، به روز نگه داشتن اطلاعات، قرار دادن فیلم‌های خود در سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و… برخی از این تکنیک‌های اولیه هستند. اگر تلاش‌های پرسونال برندینگ خودتان را آغاز کرده‌اید، وقت آن است که تکنیک‌هایی برای در معرض قرار گرفتن هرچه بیشتر برند خود به کار بگیرید. در زیر، به ذکر راه‌هایی خواهم پرداخت که برند شخصی شما را بهتر در معرض نمایش قرار می‌دهد.


برای نمایش برند شخصی خود کتاب بنویسید
نوشتن یک کتاب آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. این حرف‌ را درحالی به شما می‌زنم که خودم آن را انجام داده‌ام. اما چرا در فرایند برندسازی شخصی باید یک کتاب نوشت؟ کتاب به این معناست که شما یک منبع هستید. چیزی که ارزش وقت گذاشتن و توجه مخاطب را دارد. مطلب گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و حتی فیس‌بوک(که در ایران کمتر از آن استفاده می‌کنیم)، قدرت عتمادسازی یک کتاب را ندارد.
می‌توانید کتابی در زمینه‌ی صنعت خود یا چیزی که درباره‌ی آن تخصص دارید، بنویسید و با استراتژی‌های مناسب، تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جذب کنید. برای نوشتن یک کتاب یا یک مرجع اصلی سه‌ مرحله‌ی اساسی وجود دارد. به زودی در این زمینه (نوشتن کتاب) مقاله یا کتابی جامع و کاربردی منتشر خواهم کرد. هدف این است که به شما نشان دهم که نوشتن کتاب به هیچ‌ عنوان سخت نیست.
 
محصولات، خدمات و یا کتاب‌ها را نقد و بررسی کنید
شاید شما وقت کافی برای نوشتن یک کتاب نداشته باشید. بجای آن می‌توانید برای نمایش برند شخصی خود، یک یا سه کتاب در زمینه‌ی محصول و یا صنعت خود بخوانید و سپس آن‌ها را نقد و بررسی کنید. بسیاری از مخاطبان شما را افرادی تشکیل می‌دهند که نقد و بررسی کتاب، محصولات یا خدمات در حوزه‌ی صنعت شما را می‌خوانند.
نقد و بررسی محصولات نیز در تصمیم‌گیری خرید مخاطبان شما بسیار مؤثر است. این کار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت خودتان انجام دهید. البته توصیه می‌کنم اگر هنوز برای خودتان وب‌سایت راه‌اندازی نکرده‌اید و قصد به نمایش گذاشتن برند شخصی‌تان را دارید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

وب‌سایت یا کارت ویزیت
علاوه بر نقد کتاب، می‌توانید نقد و بررسی یک نرم‌افزار، تجهیزات فنی، غذای یک رستوران، خدمات یک هتل و یا هر چیز دیگر در صنعت خود را بنویسید و خود را به عنوان یک متخصص به دیگران نشان دهید. این کار باعث افزایش اعتبار برند شخصی شما نیز می‌شود و راه خوبی برای به نمایش گذاشتن آن است.
برای جویندگان شغل، مطالبی مفید منتشر کنید!
بسیاری از مخاطبان هدف شما افراد جویای کار هستند. جویندگان کار اغلب محرکان صنعت شما هستند. به زودی آن‌ها اعضای فعال صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، خواهند بود. اگر شما بتوانید خود را در معرض دید این جمعیت قرار دهید شما خواهید توانست برند شخصی خود را تقویت کنید. اگر یک کارآفرین یا رهبر کارآمد یک شرکت هستید، برند شرکت شما بر پرسونال برندینگ شما اثر می‌گذارد. اگر به آنها از زبان برند شخصی خودتان چیزی بیاموزید، راهنمایی‌شان کنید تا راحت‌تر و بهتر کار پیدا کنند قطعاً شما را از یاد نخواهند برد.
 
حتی آگهی استخدامی منتشر کنید
همچنین امروزه، یکی از روندهای جدید در زمینه‌ی استخدام، ظهور برندسازی کارفرما است. جذب کارجویان و کارمند آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده و کم هزینه نیست. کارفرمایان عاشق افراد با استعدادی هستند که درآمد آنها را افزایش می‌دهند. برندسازی کارفرما تلاشی است که کارفرمایان انجام می‌دهند تا بگویند ”شرکت ما جای فوق‌العاده‌ای برای کار کردن است”.


ارتباط برندسازی کارفرما به برندسازی شخصی
اما چگونه برندسازی کارفرما بر برندسازی شخصی اثر می‌گذارد؟ برای مثال، یک مهندس نرم‌افزار به دنبال یک شغل جدید است. آگهی استخدامی شرکت شما و توصیف شغل باید جذاب و جالب باشد. در این صورت مهندس نرم‌افزار برای بررسی دقیق‌تر شغل و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی شرکت شما به سراغ وب‌سایت شما می‌رود. شما با این کار، میزان آگاهی آن مهندس را از شرکت‌تان افزایش می‌دهید و اگر در این تحقیقات دیده شوید؛ مثلاً به عنوان مدیر، یک کارمند فعال، موسس، مشاور یا هر جایگاه ارزشمند دیگر؛ میزان شناخت او نسبت به شما نیز افزایش پیدا می‌کند.
او در تحقیقات خود اطلاعاتی درباره‌ی افراد و مهارت‌های شغلی خاص کارکنان و میزان اعتبار شرکت و جایگاه کارکنان آن به دست می‌آورد.اگر در این تحقیقات دیده شوید، تمام این کارها می‌توانند منجر به برندسازی شخصی شما شوند. باید توجه داشته باشید که این روش زمانی برایتان مفید است که در یک شرکت یا سازمان مشغول به کار باشید و به شکلی باشد که دیده شوید. می‌توانید از نوشتن یک مطلب به عنوان متخصصی وظیفه‌شناس در مورد شرکتی که در آن کار می‌کنید شروع کنید. این کار باعث می‌شود در جستجو و تحقیقات داوطلبین استخدام محل کارتان دیده شوید.
هر بار که از طرف شما یا شرکتتان یک آگهی استخدام خوب و جذاب در سایت‌های استخدامی قرار می‌گیرد به نحوی در معرض دید بسیاری از افراد متقاضی شغل قرار می‌گیرید و آگاهی از برند شخصی شما افزایش می‌یابد.


فایل‌های صوتی ضبط کنید
این روزها، بسیاری از افراد و متخصصان فایل‌های صوتی گوش می‌کنند. برخی از آن‌ها پولی و برخی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. برای دیده شدن برند شخصی‌تان بسیار عالی خواهد بود اگر فایل‌های صوتی مفید و یا حتی کتاب صوتی تولید کنید. این استراتژی شبیه به روش نوشتن کتاب است که در بالا اشاره شد اما تفاوت مهم، فرمت و پلت‌فرم آن‌ها است. یک کتاب صوتی یا مجموعه فایل‌های صوتی، سطحی متفاوت از تعداد مخاطبان را به نسبت یک کتاب چاپی سنتی یا دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد. این درحالی است که نوشتن کتاب بیش از اینکه مخاطبان شما را افزایش دهد، اعتبار شما را گسترش می‌دهد.
 
کسب و کار خود را با کمک افراد باهوش انجام دهید
اگر صاحب کسب و کاری هستید، افراد باهوش و با استعداد، خلاق و مبتکر را استخدام کنید. گرچه این کار سخت است اما این افراد تأثیر زیادی در دیده شدن و موفقیت پرسونال برندینگ شما خواهند داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید برند شخصی پر رونقی داشته باشید باید بهترین افراد در صنعت خود را پیدا کرده و با آن‌ها کار کنید. هنگامی که شما با افراد پر تلاش و باهوش کار می‌کنید می‌توانید باهم چیزی بزرگ خلق کنید.
به عنوان مثال، استیو جابز با افراد باهوش مانند استیو وزنیاک کار کرده است. وزنیاک مهارت کسب ‌و کارسازی و یا برندسازی استیو جابز را نداشت. آنچه او داشت هوش خیره‌کننده‌ای بود که او را یکی از خلاق‌ترین مهندسان کامپیوتر جهان ساخت. اما استیو جابز به وزنیاک برای برندسازی شخصی و میراث شخصی خود (یعنی توسعه‌ی برند اپل) نیاز داشت.
شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک برند شخصی موفق باشید، آنهم زمانی که وقت خود را با افراد منفی‌نگری صرف کنید که جایگاه شما را پایین می‌آورند. موفقیت فرایند پرسونال برندینگ شما نه ‌تنها به شما به عنوان فرد بلکه به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید نیز وابسته است. دور کردن خود از افراد منفی، کاری سخت است اما اگر می‌خواهید در برندسازی شخصی موفق باشید و به بهترین نحو ممکن برند شخصی خود را در معرض دید قرار دهید، باید این کار را انجام دهید.


به دیگران کمک کنید
کار با افراد با استعداد مهم است، اما از سوی دیگر شما باید به مردم کمک کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال برندسازی شخصی و نه فقط یک تصویرسازی عمومی هستید. برند شخصی شما از طریق اعمال و رفتار شما با افراد واقعی شکل خواهد گرفت. کمک به مردم یکی از راه‌های مؤثر برای موفق بودن است. مشاوره‌هایی که به دیگران می‌دهید و توصیه‌هایی که به دیگران می‌کنید، آموزش‌ها، کتاب‌ها و مقالاتی که به ‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهید، همه در دیده شدن و برندینگ شخصی در آینده‌ای نه چندان دور به شما کمک می‌کند.


در یک رویدادها و یا مؤسسات آموزشی سخنرانی کنید
ایده‌ی «سخنرانی» در پرسونال برندینگ بسیار محبوب است؛ اما باید واقع‌بینانه اندیشید. برای دعوت به سخنرانی یا میزبانی یک کارگاه آموزشی شما باید اعتبار لازم را داشته باشید. اما چطور اعتباری که نیاز دارید را به دست می‌آورید؟ شما باید از کارهای کوچک شروع کنید. سخنرانی در بین همکاران، مدیران، کارآموزان و… می‌توانند نقطه‌ی شروع خوبی باشند.
اگر شما می‌خواهید برندینگ شخصی خود را با سخنرانی ارتقا دهید، از مؤسسات کوچک شروع کنید. مؤسسات آموزشی اغلب به دنبال افرادی هستند که تجربه حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند. نترسید، به عنوان یک متخصص که توانایی صحبت‌کردن و آموزش دادن را دارد با مؤسسات مرتبط تماس بگیرید.
هرچه بیشتر و بهتر سخنرانی کنید، منافع بیشتری به دست می‌آورید. شما می‌توانید عنوان «سخنران» را در رزومه و پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود ذکر کنید و موضوعات کارگاه‌های آموزشی برای کنفرانس‌هایی که در آن شرکت می‌کنید را اعلام کنید.
در نهایت، باید گفت که برای دیده شدن برند شخصی باید ترس را کنار گذاشت. افراد ترسو هیچ‌گاه برندسازی شخصی موفقی نخواهند داشت. معروف‌ترین برندهای شخصی جهان سرشار از جسارت و اعتماد به ‌نفس بوده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های بالا، شخصیت قدرتمند و جسور را در برندسازی شخصی پرورش دهید و به جمع بهترین برندهای شخصی موفق بپیوندید.


 در انتها
در انتها، این ها تنها روش‌هایی نیست که شما را قادر می‌سازند تا دست به نمایش برند شخصی خودتان بزنید. همینطور باید بدانید که برندسازی شخصی می‌تواند به شیوه‌های مختلفی بر درآمد، محبوبیت و احساس ارزشمندی شما به شدت اثرگذار باشد.

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی