مطمئناً برای شما پیش‌آمده که خواستید یک فایل رو با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید و راه‌های متفاوتی رو امتحان کردید، مثلاً در یک سایت آپلود کردید و لینک رو برای دوستانتان فرستادید، از طریق ایمیل فایل رو فرستادید و

معمولاً این روش‌ها برای اشتراک گذاشتن فایل‌های کوچک روش به‌صرفه‌ای هستند ولی برای فایل‌ها با حجم بیشتر چی؟ مثلاً اگر بخواهید فایلی ۱۰۰ مگابایتی (هرچند فایل بزرگی نیست ولی به نسبت سرعت اینترنت در ایران می‌شود آن رو بزرگ محسوب کرد) رو به اشتراک بگذارید یا باید آن رو به چند فایل کوچکتر تقسیم کنید و ارسال کنید و یا اینکه دنبال یک سایت آپلود بگردید که محدودیت های زیادی نداشته باشه و به شما اجازه ی اینکار رو به صورت رایگان بده.

در اینجا میخواهیم یک روش به شما معرفی کنیم که شما رو از سایت و ایمیل و … بی نیاز میکنه! تورنت (Torrent)

 

اجازه بدید اول بدونیم torrent چی هست و چطور کار می‌کند، (به نقل از ماکرومدیاکس)

 

 Torrent یک شبکه اشتراک‌گذاری فایل بین کاربران است؛ یعنی کاربران این شبکه، فایل‌هایی رو که روی کامپیوترشان دارند، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک می‌زارند. پس دانلود در این شبکه، یعنی دریافت فایل از دیگران، نه از یک سایت خاص.

 

درواقع شما می‌توانید با ایجاد یک فایل torrent در کامپیوتر خودتان با هرکس که دوست داشته باشید آن فایل رو به اشتراک بگذارید بدون اینکه هیچ‌کس یا سایتی بین شما واسطه باشد. برای این کار شما به یک نرم‌افزار اجرای فایل‌های t0rrent احتیاج دارید. معروف‌ترین این نرم‌افزارها (µTorrent) و BitTorrent هستند که می‌توانید آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار رو از سایت خودشان دریافت کنید.

 

ما در اینجا نحوه‌ی ساخت یک فایل torrent را در Bit torrent آموزش می دیم ولی روند کاری برای تمام نرم‌افزارها یکسان هست

 

ساخت فایل torrent در BitTorrent

بعد از دانلود و نصب برنامه‌ی torrent، آن را اجرا کنید و گزینه‌ی File و سپس Create New Torrent رو انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بر روی آیکون ساخت torrent جدید کلیک کنید:

 

با کلیک کردن بر روی این گزینه، پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید فایل و یا فولدری رو که دوست دارید با دوستانتان به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

 

همونطور که در تصویر هم می‌بینید دو گزینه پیش روی شماست، Add File و Add Directory که اولی برای انتخاب یک فایل مستقل هست و دومی برای انتخاب یک فولدر.

نیازی نیست به بقیه گزینه‌ها کاری داشته باشید، فقط یاد تون باشه گزینه‌ی Start Seeding رو تیک بزنید.

 

درنهایت بر روی دکمه‌ی Create and save as کلیک کنید، بعد از چند ثانیه برنامه برای شما یک فایل تورنت بانام دلخواه شما و فرمت torrent ایجاد می‌کند. مثلاً در اینجا می‌شود example.torrent و چون پسوند فایل torrent هست برای استفاده از آن به نرم‌افزارهای torrent نیاز هست که دوتا از معروف‌ها رو به شما گفتیم.

 

این فایل ایجادشده دارای حجم خیلی کمی هست و معمولاً کمتر از 100 کیلوبایت هست. تنها کاری که باقی‌مانده این هست که این فایل چند کیلوبایتی رو برای دوستان خودتان ارسال کنید.

 

مادامی‌که شما به اینترنت متصل باشید و برنامه‌ی toorent شما در حال اجرا باشد و فایل toorent خودتان رو SEED کنید منتشر کنید دوستانتان می‌توانید این فایل رو دانلود کنند. البته آن‌ها هم باید نرم‌افزار toorent رو روی سیستم خودشان اجرا کنند و به اینترنت دسترسی داشته باشند.

خوب حالا مزیت‌های این کار چیست؟

  1. اینکه شما فایل رو بدون هیچ واسطه و به‌صورت مستقیم به دوستان خودتان ارسال می‌کنید و از این خاطر مطمئن هستید که اطلاعات شما توسط دیگران دانلود نخواهد شد (تنها کسانی می‌توانند این فایل شما رو دانلود کنند که فایل تورنتوی رو که شما در ایجاد کردید در اختیار داشته باشند پس شما می‌توانید به صورت عمومی یا خصوصی این فایل رو منتشر کنید(
  2. هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید از انتشار بیشتر فایل جلوگیری کنید، تنها کافیه عمل SEED کردن رو با فشار دادن دکمه‌ی Stop در نرم‌افزار متوقف کنید.
  3. درصورتی‌که فایل رو برای بیش از یک نفر ارسال کنید، پهنای باند شما کمتر مصرف خواهد شد.
  4. سرعت انتقال فایل بیشتر خواهد بود چراکه منبع انتشار تنها یک سایت نخواهد بود بلکه هر فرد هم فایل رو دریافت می‌کند و هم با بقیه کار برایی که آن فایل toorent رودارند دانلود می‌کنند به اشتراک می‌گذارد و درواقع یک شبکه‌ی خصوصی از طریق اینترنت ایجاد خواهد شد.
  5. محدودیتی در تعداد افرادی که دانلود می‌کنند وجود ندارد و در حقیقت هرچه تعداد افرادی که دانلود می‌کنند بیشتر باشه، سرعت دانلود هم بیشتر خواهد بود _ توجه کنید که هر فرد دانلود کننده خودش منتشرکننده هم هست_
  6. برای انتشار چیزهایی که خصوصی هستند مناسب‌ترین راه هست چون بر روی سرور یا جایی فایل رو آپلود نکردید بلکه فایل به‌صورت مستقیم از کامپیوتر خود شما آپلود و در کامپیوتر گیرنده دانلود می‌شود.
  7. درصورتی‌که اینترنت رایگان شبانه دارید به‌سادگی و بدون صرف هزینه می‌توانید فایل‌ها رو با دوستانتان به اشتراک بگذارید و می تونید به دوستانتان اطلاع بدید که مثلاً من این فایل رو هر شب از ساعت فلان تا فلان SEED می‌کنم، نیازی هم نیست خودتان بیدارباشید، برنامه رو زمان‌بندی می‌کنید و خودش از ساعتی که شما تعیین کردید شروع می‌کند و در زمان تعیین‌شده SEED رو متوقف می‌کند. تنها کافیه در آن زمان سیستم شما روشن باشد و به اینترنت متصل باشد.

 

نکات مهم

البته باید به چند نکته باید توجه کنید:

  1. از زمانی که فایل toorent رو برای یک فایل یا پوشه ایجاد کردید، نباید در آن پوشه تغییری ایجاد کنید، یا جای آن رو تغییر بدید، این کار باعث از بین رفتن toorent شده و فایل دیگر SEED نمی‌شود و دوستانتان نمی‌توانند دانلودش کنند.
  2. تا زمانی که حداقل یکی از دوستانتان فایل اشتراکی شما رو به‌صورت کامل دریافت نکرده SEED رو متوقف نکنید. در اونصورت دوستانتان نمی‌توانند بقیه فایل رو دریافت کنند.
  3. معمولاً از این روش برای ارسال فایل‌های بزرگ استفاده می‌کنید و برای ارسال به چندین نفر ولی می تونید برای فایل‌های کم‌حجم و انفرادی هم استفاده کنید.
  4. درصورتی‌که قصد دارید فایل شما به‌صورت خصوصی بماند نباید آن فایل torrent رو که ساختید با هرکسی به اشتراک بگذارید.

 

 

منبع :

عصر علم

کتاب ارایه مطالب power point  2007

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی