با وارد شدن نسخه‌های جدیدتر ویندوز به بازار، امکانات آن‌ها هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و با تنظیمات ساده‌ای می‌توانیم استفاده بهینه و خوبی از ویندوز داشته باشیم. اگر شما از طرفداران ویندوز xp هستید، توصیه می‌کنم هرچه زودتر ویندوزتان رو به نسخه 7 ارتقا بدید و از امکانات بسیار خوب آن‌ها لذت ببرید. اگر هم سیستم خیلی قوی‌ای ندارید می تونید از ورژن های Home Basic و یا Home Premium استفاده کنید و مجبور نیستید حتماً ورژن Ultimate رو نصب کنید.


حتماً تاب حال براتان پیش‌آمده که در بین انبوه فایل‌های موجود در هارد کامپیوتر، دنبال یک فایل گمشده بگردید و زمان زیادی رو صرف این کارکنید. سرچ کردن یک فایل در ویندوز مثل شنا کردن در ژله هست! آدم‌رو کلافه می کنه ولی جستجوی فایل‌ها در ویندوز 7 بسیار پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و اگر تنظیمات آن‌ها رو به‌درستی انجام بدید، خیلی سریع‌تر می تونید به فایل‌های گمشده مثل یک تصویر، ویدئو، موسیقی و یا سایر پرونده‌ها دسترسی پیدا کنید.


 
تنظیمات بهینه برای ایندکس کردن فایل‌ها در سرچ ویندوز

ویندوز هفت (و ویستا) می‌توانند بخش‌های مختلفی رو درزمانی که سیستم فعالیت زیادی نداره و در پشت پرده ایندکس کنه، یعنی به لیست جستجوی خودش اضافه کنه تا دسترسی به آن‌ها سریع‌تر باشد. به‌طورمعمول و عادی، این تنظیمات تنها مربوط به پرونده‌ها و بخش My Document می‌شود ولی می‌توانید با تعریف کردن بخش‌های مختلف و نوع فایل‌ها، ایندکس کردن رو بسیار بهبود ببخشید.
برای این کار در کنترل پنل (Control Panel) به دنبال گزینه‌ی Indexing Options بگردید. (راه میانبر برای دسترسی به این بخش، جستجوی این عبارت در منوی Start ویندوز هست).

 

 

با کلیک بر روی گزینه‌ی گفته‌شده، پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود. در این پنجره که تصویر آن‌ها رو در زیر مشاهده می‌کنید، بر روی دکمه‌ی Advanced کلیک کنید و سپس به لبه‌ی File Types برید.
 

 

 

 

 

در این بخش می‌توانید تعیین کنید که چه نوع فایل‌هایی اجازه‌ی ایندکس شدن رودارند. برای هرکدام از انواع فایل‌ها می‌توانید تعیین کنید که کل محتوای آن‌ها ایندکس بشود (Index Properties and File Contents) یا اینکه تنها مشخصات فایل ثبت بشود (Index Properties Only). فایل‌هایی که با آن‌ها زیاد سروکار دارید (مثل فایل‌های ویدئویی، موسیقی، پرونده‌های ورد و …) سعی کنید برای آن ها گزینه ی Index Properties and File Contents رو انتخاب کنید. این بخش با دایره قرمز در تصویر بالا مشخص شده است.


 
همچنین می‌توانید تعیین کنید که کدام فولدرها و درایوها ایندکس بشوند. برای این منظور بر روی دکمه Modify کلیک کنید و مکان‌هایی رو که ویندوز اجازه ایندکس کردن دارد بهش بگویید. دقت کنید که جاهایی که بیشتر با آن‌ها سروکار دارید رو انتخاب کرده باشید. همچنین می‌توانید به ویندوز بگویید که درایوهایی رو که درون آن‌ها چیز خاصی نگذاشتید _ مثلاً درایو نصب ویندوز _ رو که فایل‌های زیادی دارد ولی محتویاتی نیست که شما نیاز داشته باشید، از لیست جستجو حذف یا کند.

 


به‌این‌ترتیب در دفعات بعدی که در کامپیوترتان دنبال یک فایل بگردید، سرعت چند برابر بیشتر رو احساس خواهید کرد. به‌زودی نکات کاربردی بیشتری رو درباره ویندوز مطرح خواهیم کرد. اگر شما هم پیشنهادی دارید می‌توانید از طریق بخش  پیشنهاد مطلب» با ما در میان بگذارید.

 

 

منبع:

عصر علم

کتاب ارایه مطالب power point  2007

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی