اولین گام برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی، توانایی تعریف واژگان در زبان مقصداست. منظور از تعریف واژه‌این است که زبان‌آموز یک واژه را در قالب یک یا چند جمله کوتاه با استفاده از جملات خود تعریف کند.

 

 

حال ممکن است این پرسش پیش آید که هدف از این کار چیست. به منظور نشان دادن تأثیر این کار مثالی می‌آوریم که امیدواریم تا حد زیادی این مسئله را روشن سازد.

 

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا زبان مادری تا این اندازه در فرد درونی و فراموش نشدنی می‌شود؟ فرض کنید پدر دارد روزنامه می‌خواند و ناگهان کودک دو ساله وی روزنامه را پاره می‌کند. مادر کودک در عکس العمل به این کار می‌گوید: «عزیزم، روزنامه برای خواندن است نه پاره کردن.»

 

در اینجا در واقع مادر واژه روزنامه را برای کودک خود تعریف می‌کند: «روزنامه چیزی است برای خواندن».

 

همان طور که اشاره شد، اولین و مهم‌ترین گام برای تقویت مهارت مکالمه انگلیسی توانایی تعریف کردن واژه است. به عبارتی، می‌بایست روزی ۱۰ تا ۱۵ واژه انگلیسی را به صورت تصادفی از محیط انتخاب و برای خود تعریف کنیم. البته بهتر است این کار با صدای بلند انجام شود؛ به طوری که اگر کسی نزدیک ما بود صدایمان را بشنود. این کار از لحاظ روان‌شناختی تأثیر زیادی در تقویت مهارت مکالمه انگلیسی و همچنین افزایش اعتماد به نفس دارد.

 

برای تعریف کردن لغات در زبان انگلیسی، بایستی در حد امکان از واژگان ساده و محدود استفاده کرد. مثلاً برای تعریف اشیا می‌توانید از واژه Something (چیزی)، برای تعریف اشخاص از واژه Someone (کسی) و برای تعریف مکان‌ها از واژه Somewhere (جایی) استفاده کنید.

 

مثال:

Book: Something that I read

Park: Somewhere that I play there

Teacher: Someone that teaches lesson

کتاب: چیزی که من می‌خوانم.

پارک: جایی که من در آنجا بازی می‌کنم.

معلم: کسی که درس می‌دهد.

 

همچنین توصیه می‌شود وقتی معنی واژه‌ای را که نمی‌دانید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. دیکشنری انگلیسی به انگلیسی یک دیکشنری تک زبانه است یعنی تک تک واژه‌ها به چند کلمه انگلیسی دیگر توضیح داده می‌شود. در اینجا به دو مورد از مهم‌ترین فواید استفاده از این دیکشنری می‌پردازیم:

 

افزایش دایره واژگان انگلیسی در مدت کوتاه

همان‌طور که گفته شد در این دیکشنری هر واژه با استفاده از چند واژه انگلیسی دیگر تعریف می‌شود به همین دلیل برای یادگیری معنی یک واژه مجبور به یادگیری چند واژه دیگر هم می‌شوید این روش در افزایش دایره لغات بسیار مؤثر است و بعد از گذشت چند ماه بدون اینکه حواستان باشد چند هزار واژه کاربردی انگلیسی رو یاد می‌گیرید.

 

یادگیری جمله سازی اصولی در انگلیسی

دیکشنری‌های تک زبانه توسط افراد باسواد و با تجربه نوشته می‌شوند این افراد برای نوشتن تک تک این جملات زمان زیادی را صرف می‌کنند تا زبان‌آموز راحت‌تر بتواند معنی آن واژه را بفهمد. به همین دلیل تک تک جملاتی که در این دیکشنری استفاده می‌شوند بسیار اصولی و کاربردی هستند به این ترتیب شما اصول جمله سازی در زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

 

 

منابع:

کتاب کلیدهای یادگیری زبان‌های خارجی

علم فردا

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی