گامی دیگر در تقویت مکالمه انگلیسی، با خود صحبت کردن است. به عبارت دیگر، می بایست درباره هر موضوع که به ذهنمان می رسد، در حین راه رفتن، غذا خوردن، تلویزیون دیدن و دیگر مواقع با خود صحبت کنیم.

 

تمرین درونی سازی یا Internalization، یکی از همان کارهایی است که ما همواره به منظور تقویت مهارت گفتاری خود در زبان های مختلف انجام می دهیم. به این صورت که در حدود چهار تا پنج دقیقه راجع به موضوعی مشخص- برای مثال سریالی که شب قبل از تلوزیون دیده ایم- با خود صحبت می کنیم. این تمرین می تواند با صدای بلند انجام شود تا فردی که در کنار ما ایستاده است، صدایمان را بشنود. اگر موقعیت اجازه نمی دهد که با صدای بلند صحبت کنیم، می توانیم این تمرین را به صورت نجوا انجام دهیم.

 

همچنین می توانید از شیوه ی فکر کردن به انگلیسی بهره ببرید. برای فکر کردن به زبان انگلیسی تنها راه این است که آگاهانه تلاش کنید. در اینجا به معرفی چند راهکار می‌پردازیم:

  1. اولین کار مهم این است که پیرامون خود باید حبابی از زبان ایجاد کنید به خصوص اگر سطح شما متوسط یا بالاتر است. منظور از حباب زبان این است که زبان انگلیسی را باید در زندگی خود وارد کنید.
  2. دومین قدم این است که به صورت آگاهانه چیزهای پیرامون خود را به زبان انگلیسی توصیف کنید. اگر دایره لغات شما ضعیف است یکی از بهترین راه‌ها این است که پیرامون اتاق، محیط کار، مدرسه و محله خود را نگاه کنید و هر چه را می‌بینید به صورت ذهنی نام‌گذاری کنید. اگر رنگ‌ها را می‌شناسید چیزهای اطراف خود را به دقت نگاه کنید و برای هر یک رنگ مرتبط آن را در نظر بگیرید مثلاً orange folder (پوشه نارنجی) – اگر به تازگی یادگیری کلمات مربوط به لوازم منزل، صفات و یا کلمات مربوط به توصیف افراد را شروع کرده‌اید به همین روش عمل کنید. به تدریج که دایره واژگان شما قوی‌تر می‌شود شروع کنید به ساخت عبارت و توصیف اتفاقات پیرامون خود. سعی نکنید که مطالبی را که بالاتر از سطح شماست را بیان کنید. مثلاً اگر در سطح مبتدی هستید احتمالاً جمله زیر برای شما دشوار خواهد بود:
      “I wish I would’ve been there” ای‌کاش آنجا بودم.
    در عوض می‌توانید همین جمله را ساده‌تر بکنید. مثلا:
    I want to go there می‌خواهم آنجا بروم
    یا یک جمله‌ای مثل این
     I wanted to go there but I couldn’t"" می‌خواستم آنجا بروم اما نتوانستم"

     
  3. اگر سطح شما بالاتر از متوسط است به مکالماتی که در طول روز به زبان فارسی انجام می‌دهید فکر کنید و سعی کنید معادل انگلیسی آن‌ها را بسازید. وقتی صبح هنگام از منزل خارج می‌شوید با همسایه خود احوالپرسی می‌کنید می‌توانید فکر کنید که همین مکالمه را چگونه باید به انگلیسی انجام داد. شاید در مسیر رفتم به سر کار به مغازه‌ای بروید و بخواهید چیزی خرید کنید. کافی است با خود بیاندیشید که همین سفارش خرید را چگونه به انگلیسی باید انجام دهم. اگر کلمات و یا عباراتی هستند که معادل انگلیسی آن‌ها را نمی‌دانید آن‌ها را در گوشی خود ثبت کنید و پس از بازگشت به منزل معادل آن‌ها را در Google translate پیدا کنید. بدین ترتیب می‌توانید کلمات و عبارات کاربردی که هر روز با آن‌ها سر و کار دارید را به سرعت یاد بگیرید.
  4. آخرین راهکار این که با خودتان در مقابل دوربین صحبت کنید. با این کار علاوه بر سازماندهی افکار تلفظ خود را نیز تقویت می‌کنید. همچنین می‌توانید از خودتان فیلم بگیرید و مراحل پیشرفت خود را در هر فیلم ارزیابی کنید. مثلاً در یک فیلم در مورد آب و هوا صحبت کنید. در فیلم دیگر به مخاطبان فرضی خود داستان شروع یادگیری زبان انگلیسی‌تان را توضیح دهید و اینکه در حال حاضر از چه روشی استفاده می‌کنید. بسیاری از زبان آموزان و حتی افراد چندزبانه معروف دقیقاً همین کار را می‌کنند و دائماً ویدئوهای خود را در یوتیوب منتشر می‌کنند. شما با این کار می‌توانید هم زبان انگلیسی را تمرین کنید و هم با بسیاری از زبان آموزان ارتباط پیدا کنید.

 

 منابع:

کتاب کلیدهای یادگیری زبان های خارجی

دکتر زبان

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی