این تفکر که زبان فرار است زاییده ی تجربیات ناموفق زبان آموزانی است که به دلیل به وجود آمدن وقفه هایی طولانی میان دوره های آموزشی آن ها، استفاده از روش های آموزشی غیر موثر و همچنین به کارنگرفتن آموخته های خود در زندگی کاری و شخصی شان، موفق به یادگیری کامل یک زبان خارجی نشده اند. 


جلوگیری از نهادینه شدن اشتباه ها

زبان آموزانی که در سطح متوسط و پایین تر آموزش قرار دارند، باید از صحبت کردن با زبان آموزان هم سطح خود بدون حضور فردی که بتواند ناظر برمکالمات ان ها باشد خودداری کنند، چراکه این مسئله سبب می شود مطلب اشتباه مدت زیادی در ذهن آن ها بماند. در زبان انگلیسی به این پدیده فسیل شدگی می گویند.


افزایش تمرکز و تعادل بدنی

کسی که بتواند در هنگام رانندگی به راحتی به یک زبان خارجی صحبت کند نسبت به کسی که این ویژگی را ندارد از مهارت گفتاری بالا تری برخوردار است. برای کسب این مهارت لازم است زبان آموزان یک تا دو لیوان آب را در کف دست خود قرار دهند و به هنگام راه رفتن شروع به صحبت کردن به زبان خارجی کنند. آنچه در اینجا اهمیت زیادی دارد این است که زبان آموزان می بایست در یک زبان هم تعادل لیوان های آب را حفظ کند و هم به صحبت کردن خود به زبان خارجی توجه داشته باشد.


استفاده از هم نشین ها

در هر زبان مجموعه ای از واژگان هستند که همواره با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند و به آن ها هم نشین می گویند. درواقع مشکلی که بیشتر زبان آموزان با آن مواجه هستند ناآگاهی از چنین ترکیباتی در زبان مقصد است. بسیاری از اشتباهاتی که زبان آموزان در این زمینه مرتکب می شوند از اینجا ناشی می شود که ایشان به زبان مادری خود فکر میکنند و سپس معادل آنچه را می خواهند بر زبان بیاورند در زبان مقصد می یابند و در نهایت جمله خود را ادا می کنند. 

 

به کارگیری جمله های پیش ساخته

ما در بعضی از موقعیت های زبانی از جمله های ثابتی استفاده می کنیم که به آن ها جملات پیش ساخته گفته می شود برای مثال زمانی که در یک محیط انگلیسی زبان کسی را ملاقات می کنیم جمله ثابتی همچون Nice to meet youرا به کار می بریم.


سخن پایانی 

زبان فرار نیست! این تفکر که زبان فرار است زاییده ی تجربیات ناموفق زبان آموزانی است که به دلیل به وجود آمدن وقفه هایی طولانی میان دوره های آموزشی آن ها، استفاده از روش های آموزشی غیر موثر و همچنین به کارنگرفتن آموخته های خود در زندگی کاری و شخصی شان، موفق به یادگیری کامل یک زبان خارجی نشده اند. یادگیری زبان خارجی تنها و تنها با ممارست و تمرین روزانه نهادینه می گردد و زبان آموزان نباید از این مسئله ی مهم غافل شوند.

 

 

منبع:

کتاب کلیدهای یادگیری زبان های خارجی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

نسترن رنجبر ـ کوروش صحیفی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی