اهمیت مهارت خواندن (reading) در زبان انگلیسی به اندازه ی مهارت های دیگر از جمله speaking, listening و writing میباشد که تقویت آن تاثیر مستقیمی بر دیگر مهارت ها دارد. تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی ، یکی از مهمترین دغدغه هایی است که زبان آموزان درصدد انجام آن هستند. خواندن یکی از چهار مهارت اصلی زبان آموزی یعنی : speaking, listening , writing , reading است.

 

 برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی، باید بدانید که خواندن و شنیدن دو ورودی اصلی سیستم یادگیری زبان هستند. به همین دلیل با تقویت خواندن دیگر مهارت‌های زبان هم میتواند ارتقاء پیدا کنند. با اینکه خواندن متن های انگلیسی کار دشواری نیست، بسیاری از زبان آموزان در این مهارت ضعیف هستند یا از انجام آن می ترسند. معمولا هر شخصی شیوه ای خاص خود برای خواندن مطالب مختلف را دارد ولی شیوه هایی هم هست که می توانند مهارت خواندن شخص را افزایش دهند. در ادامه به کلیاتی از این موارد پرداخته شده است:


مطالعه متون متعدد؛  قواعد بهبود مهارت Reading
یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی، مطالعه متون متنوع و متعدد به زبان انگلیسی است. با خواندن متون بیشتر دایره لغات و مهارت نوشتاری زبان‌آموز نیز بهبود خواهد یافت.


مطالعه متون کوتاه؛  قواعد بهبود مهارت Reading
یکی از روش های مناسب برای شروع کتاب خوانی، مطالعه قطعه های کوچک است. مطالب انگلیسی خیلی کوتاه را برای خواندن انتخاب کنید؛ سعی کنید به مرور مطالعه روزمره انگلیسی جزئی از عاداتتان شود. در اغلب مواقع هنگام مطالعه، خودتان معلم خودتال خواهید شد.


مطالعه متون استاندارد؛  قواعد بهبود مهارت Reading
متون استاندار متونی هستند که بر اساس یک استاندارد خاص نوشته شده و سوالاتشان قالب از پیش تعریف شده ای دارند و از لحاظ حجم و دشواری در یک سطح بوده والگوی مشخصی داشته باشد.

 

مطالعه متون متنوع؛  قواعد بهبود مهارت Reading
زبان آموز می بایست تا حدالامکان با مطالعه متون متنوع به تقویت مهارت خوانش Reading  خود بپردازد. در واقع اصل تنوع یک اصل اساسی در تقویت مهارت خوانش است. مهمترین نکته در خواندن، تمرکز بر روی هدف متن یا همان عنوان متن است. هر متنی یک عنوان دارد که نویسنده در قالب پاراگراف ها سعی در انتقال یک مفهوم به خواننده دارد. هر پاراگراف یک یا چند جمله اصلی دارد و بقیه جملات معمولا برای پشتیبانی یا توضیح بهتر جمله نوشته میشوند.

 

 

مطالعه متون ارزشمند؛  قواعد بهبود مهارت Reading
مراجعه  غیر هدفمند و غیر آگاهانه به منابع مختلف و سایت های اینترنتی، فرآیند یادگیری بهینه و چابک را تحت تاثیر قرار میدهد. بعضی زبان آموزان بدون اطلاع از سلامت متن به سایت ها و منابع اینترنتی مراجعه کرده و بی توجه به موضوع و کیفیت نوشته، آن را مطالعه می کنند.
 

افزایش تدریجی سرعت مطالعه؛  قواعد بهبود مهارت Reading
فهمیدن متن و ارتباط با آن همه مهارت خوانش نیست. سرعت مطالعه و فهم نیز خیلی مهم است. چند کلید مهم در جهت افزایش سرعت خوانش و فهم متن کلی خوانی و جزئی خوانی است. 
 

استخراج اصطلاحات و ساختارهای متن؛  قواعد بهبود مهارت Reading
متون کتاب ها بستر خوبی برای یافتن ساختار ها و اصطلاحات جدید است. English idioms هم در آموزش زبان انگلیسی و هم در آموزش آیلتس و آموزش تافل برای گرفتن نمره بالا مورد نیاز است.


پرهیز از ترجمه کلمات در حین مطالعه؛ قواعد بهبود مهارت Reading
در هنگام مطالعه یک متن نباید بطور همزمان کلمات و اصطلاحات جدید را ترجمه کنید. این کار سرعت و میزان فهم از متن را کاهش میدهد. بهتر است که متن را یک دور بطور کامل و سریع تند خوانی کنید کلمات ناآشنا را هایلات و سپس ترجمه لغات مشخص شده را از فرهنگ واژگان بیابید.

 

معرفی پایگاه های اختصاصی مهارت Reading

 

منبع: 

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی