یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی، مطالعه متون متنوع و متعدد به زبان انگلیسی است. با خواندن متون بیشتر دایره لغات و مهارت نوشتاری زبان‌آموز نیز بهبود خواهد یافت. برای تقویت مهارت خوانش هیچی اقدامی مفید تر از مطالعه متون متعدد نیست. خوانش از جمله مهارت هایی است که به شرط تمرین مداوم، به راحتی تقویت می شود. 

 

مخصوصا کسانی که به خاطر شرایط شغلی و پژوهشی متون مختلف را مطالعه می کنند، پس از مدتی قادرند مطالب را بخوانند و بفهمند. ولی فهمیدن یک متن انگلیسی به معنای تسلط بر مهارت خوانش نیست. با تسلط بر این مهارت، زبان آموز می تواند در مدت زمان کمتر، متن را کامل تر بفهمد. و پاسخگوی سوالات ارائه شده از متن نیز باشد. این که شما در حال خواندن چیزی هستید که راحت،سخت یا درست مناسب سطح شماست مهم نیست. در اینجا گام ها و مراحلی را برای شما آورده ایم که به شما کمک خواهد کرد خواندنتان آسان تر شود. 

 

زمانی از روز را انتخاب کنید که شما بیشترین هوشیاری را دارید:

آیا شما فردی سحرخیرهستید یا جز آن دسته افرادی هستید که شب ها بیدار می مانید؟ اگر شما احساس می کنید مغزتان در ساعاتی از روز بهترین عملکرد را دارد.سعی کنید در همان ساعات بخوانید.

برای خواندنتان هدف تعیین کنید:

چرا شما این متن را می خوانید چگونگی متفاوت خواندن یک متن بستگی به چیزی دارد که شما می خواهید از خواندن آن دریافت کنید.خواندن برای درک کلی متن کاملا متفاوت خواهد بود اززمانی که شما بخواهید آن را به طورکامل درک کنید یا فقط کلمات جدید از آن یاد بگیرید.

Scan و Skim:

اسکن یک متن به این معنی است که در یک متن به دنبال یک بخش خاص برای پاسخگویی به یک سوال خاص باشید. Skim کردن به این معنا می باشد که به چشمانتان اجازه بدهید نگاه سریع و اجمالی ای بدون این که هر کلمه را بخوانید داشته باشید.

این دومورد استراتژی های فوق العاده ای هستند که شما قبل از این که شروع به خواندن کنید می توانید از آن ها استفاده کنید.این ها به شما اجازه خواهند داد که درباره متن یا عنوانی که قصد خواندنش را دارید یک ایده کلی داشته باشید.

 

 

اطمینان حاصل کنید که شما راحت هستید و نور خوبی در اختیار دارید:

نورضعیف می تواند به چشمانتان فشار وارد کند و راحت نبودن حواس شما را پرت خواهد کرد.شما می خواهید مغزتان به طور کامل روی متن باشد نه این که چقدر کمرتان از صندلی نامناسب صدمه خواهد دید.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید:

پیدا کردن مکانی که شما بتوانید آرامش و سکوت را حین خواندن داشته باشید به شما کمک خواهد کرد تمرکز کنید.تلویزیون را خاموش کنید.تلفن خود را در حال سکوت قرار دهید وبه تنهایی به یک اتاق ساکت بروید.

از قلم و انگشت خوداستفاده کنید تا خواندنتان را هدایت کند:

اگر شما هنوز مشکلات تمرکز دارید اسلاید قلم یا انگشت خود را زیر کلماتی که می خوانید قرار دهید.این به شما کمک خواهد کرد که چشمانتان را در حرکت روی صفحه نگه دارید.

استراحت کنید:

بعد از مدتی مغز شماخسته می شود و وقتی شما خسته هستید تمرکز کردن عملا کاری سخت می باشد.وقفه های زمانی ایجاد کنید این وقفه های زمانی به مغز و چشم شما فرصت استراحت می دهد.یا فقط برای دوره های کوتاه زمانی بخوانید.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

مجموعه سوال‌های: آزمون استخدامی بانک‌ها (دولتی - خصوصی)

گروه مولفان انتشارات پارتیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی