زبان آموز می بایست تا حدالامکان با مطالعه متون متنوع به تقویت مهارت خوانش Reading  خود بپردازد. در واقع اصل تنوع یک اصل اساسی در تقویت مهارت خوانش است. مهمترین نکته در خواندن، تمرکز بر روی هدف متن یا همان عنوان متن است. هر متنی یک عنوان دارد که نویسنده در قالب پاراگراف ها سعی در انتقال یک مفهوم به خواننده دارد. هر پاراگراف یک یا چند جمله اصلی دارد و بقیه جملات معمولا برای پشتیبانی یا توضیح بهتر جمله نوشته میشوند.

 

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی، مطالعه متون متنوع و متعدد به زبان انگلیسی است. با خواندن متون بیشتر دایره لغات و مهارت نوشتاری زبان‌آموز نیز بهبود خواهد یافت.

 

1- عدم توجه به کلماتی که معنای آنها را نمی دانید

لازم نیست الزاما معنای همه کلمه ها و عبارات و اصطلاحات را بدانید تا بتوانید پیام اصلی متن را درک کنید. اگر زبان‌آموزی در سطح ابتدایی یا متوسط هستید، قطعا در متن به کلمه ها و عبارت هایی برمی‌خورید که تاکنون ندیده‌اید و معنی آن ها را نمی دانید. نباید به محض برخورد با کلمه‌ای ناآشنا خواندن را متوقف کنید و آن کلمه را در فرهنگ لغت جست و جو کنید. بلکه توصیه می‌شود تلاش کنید معنی آن را به کمک سایر واژه ها، جمله ها و یا حتی پاراگراف‌های قبل یا بعد از آن حدس بزنید.

 

2- تمرکز بر روی ساختار جملات

برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی میبایست توجه کنید که هر کلمه در جمله معنای واقعی دارد و دانستن معنای کلمه به تنهایی کمکی نمی کند، بهتر است که به جای تمرکز بر روی کلمه بیشتر به معنای جمله فکر کنید.

 

 

3- انگلیسی تفکر کنید 

یعنی سعی کنید معنای کلمات را انگلیسی یاد بگیرید و از دیکشنری انگلیسی استفاده کنید و وابستگی خود را به دیکشنری فارسی کمتر کنید.

 

4- همیشه هدفمند بخوانید

یعنی سعی کنید به جای آنکه نوشته ای را تا پایان فقط روزنامه وار بخوانید سعی در یافتن هدف نویسنده و همچنین پیدا کردن کلمات اصلی و کلیدی بگذارید، چون اینکار به شما کمک میکند تا مفاهیم متون مختلف را زودتر یاد بگیرید و سریعتر به هدف خود برسید.

 

5- تند خوانی

اغلب اوقات افراد هنگام مطالعه ی یک نوشته (مثلا یک روزنامه) سعی میکنند با حداقل تلاش و حداتقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسیکثر سرعت به مضمون اصلی مطلب پی ببرند. شاید بتوان این استراتژی را «تند خوانی» نامید. در این استراتژی مغز سعی میکند تا جای ممکن لغات کمتری را بخواند و در کمتر از یک ثانیه روی هر کلمه توقف میکند. ممکن است زبان آموزان نیز این استراتژی را برای خواندن متون انگلیسی بکار ببرند.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی