مطالب شنیداری بسیار موثرتر است. اگر کسی به مطالب شنیداری گوش دهد تمامی توجهش به گفت و گو های آن منعطف می شود. ولی فیلم جلوه های دیداری متعددی دارد که میتواند ذهن زبان آموز را درگیر خود کرده و او را از یادگیری و توجه به لغات و ساختار های جدید باز دارد.

 

قبل از هر چیز، قبول کنید که شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و اینکه این زبان، زبان مادری شما نیست. بنابراین طبیعی است که بعضی قسمت ها را اصلاً متوجه نشوید. برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی ضعفهای خود را قبول کنید.

اگر بخشی از فایل را متوجه نشدید آرامش خود را حفظ کرده و به باقی نوار صوتی گوش کنید. با این کار ممکن است تنها یک بخش را نفهمید. اما در صورت از دست دادن آرامش و دستپاچگی، ممکن است کل نوار را از دست بدهید.

اگر مدام بخواهید آنچه که گفته شده را دوباره تکرار کنید، از صحبت ها هیچ چیز نمی فهمید. با حفظ خونسردی به باقی صحبت ها گوش کنید.
صحبت های انجام شده در نوار صوتی را به زبان مادری ترجمه نکنید. با انجام این کار ممکن است منظور را کاملاً اشتباه متوجه شوید.

فراموش نکنید برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی باید خود را فردی انگلیسی فرض کنید و تا حد امکان زبان مادری را وارد یادگیری آموزش زبان انگلیسی نکنید!

 

 

زمانی که به فردی انگلیسی زبان در فایل صوتی که در حال صحبت کردن به زبان انگلیسی است گوش می دهیم، مدام وسوسه می شویم تا صحبت ها را به زبان فارسی ترجمه کنیم تا منظور را سریعاً متوجه شویم!

هنگام شنیدن کلمات یا عبارات سخت تر، این وسوسه قوی تر هم می شود. این مورد طبیعی است چراکه می خواهیم همه جزئیات را بفهمیم. اما زمانیکه که در حال ترجمه صحبت های فرد به زبان مادری هستید، تمرکز ذهن خود را درگیر آن کار می کنید و دیگر به باقی صحبت ها توجهی نخواهید کرد.

خیلی خوب می شد اگر مدرس زبان مدام دکمه پاز دستگاه ضبط صوت را فشار می داد یا اینکه هنگام گوش دادن به صحبت های فرد وسط حرف های او می پریدیم و به او می گفتیم صبر کند تا ما حرف های او را در ذهن خود ترجمه کنیم!

اما همانطور که می دانید این اتفاقات در دنیای واقعی نخواهد افتاد و اصلاً هدف هم همین است تا سرعت عمل زبان آموز در درک حرف ها بالا برود.

در زمان امتحانات یا صحبت با فردی انگلیسی زبان، نوار یا صحبت ها پاز نشده و ادامه پیدا می کنند. اگر بخواهید این روش نادرست ترجمه را ادامه دهید بر امتحان خود اثر منفی خواهید گذاشت.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی