گرامر را مطالعه نکنید. مطالعه گرامر فقط شما را کند کرده و گیج خواهد نمود. شما هنگام ساختن جملات به جای اینکه به طور طبیعی یک جمله را همانند یک بومی بیان کنید، در مورد قوانین گرامری فکر خواهید نمود. به خاطر داشته باشید که فقط یک عده اندکی از صحبت کنندگان به زبان انگلیسی بیشتر از 20% از تمامی قوانین گرامری را میدانند. عبارات را یاد بگیرید و مطالعه کنید. خیلی از دانش آموزان لغات را یاد میگیرند و تلاش میکنند که برای ساختن یک جمله صحیح تعداد زیادی از کلمات را کنار یکدیگر بگذارند.

 

 

این موضوع مرا شگفت زده میکند که بعضی از دانش آموزانم چقدر کلمات زیادی میدانند اما نمیتوانند یک جمله درست بسازند. دلیل این مسئله اینست که آنها عبارات را مطالعه نکرده اند.

 

هنگامیکه بچه ها یک زبان را یاد میگیرند، آنها کلمات و عبارات را با هم یاد میگیرند. به همین ترتیب شما هم نیاز دارید عبارات را مطالعه کرده و یاد بگیرید.

 

اسپیکینگ می‌تواند یکی از مهارت‌های چالش‌برانگیزتر برای بهبود و در هنگام یادگیری زبان باشد. بسته به اینکه در کجا کار می‌کنید یا کجا به مدرسه می‌روید، ممکن است فرصت‌هایی داشته باشید تا انگلیسی را در هر روز صحبت کنید.

 

با این حال دوستان و همکارانتان ممکن است مردّد باشند که آیا اشتباهاتتان را اصلاح کنند یا خیر، چون نمی‌خواهند که احساس دلسردی کنید.

 

برای کمک به بهبود انگلیسی تکلم شده و کسب اطمینان از عملکرد خوبتان در امتحانتان، شما را تشویق می‌کنیم تا از نکات زیر استفاده کنید:

بلند بخوانید

کتاب‌های کودکان یا کتاب‌هایی را که برای نوجوانان نوشته شده است انتخاب کنید چون خواندن‌شان آسان‌تر است و راحت‌تر می‌توان بر قواعد عمومی دستور زبان متمرکز شد و به علاوه واژگانی ابتدایی‌ و متداول را مرتباً استفاده می‌کنند.

بلند خواندن به شما اجازه می‌دهد که صحبت کردن انگلیسی را تمرین کنید و به شما کمک می‌کند تا کلماتی را که ممکن است به سختی تلفظ یا بیان کنید، شناسایی نمایید.

 

لیستی از لغات تهیه کنید

همان‌طور که بلند می‌خوانید، لیستی از هر لغاتی که مطمئن نیستید درست تلفظ می‌کنید، تهیه کنید. شما می‌توانید لیست را به دوست انگلیسی زبان، همکار، یا معلم نشان بدهید و از او بپرسید که چه‌طور لغات به درستی تلفظ می‌شوند.

مهارت های زبانی را مبادله کنید.

اگر یکی از دوستان انگلیسی‌زبان خود یا همکارتان علاقه‌مند یادگیری زبان بومی شما است، پیشنهاد کنید که در عوض یاری آن‌ها برای پیشرفت مهارت‌های انگلیسی شما، کمکشان می‌کنید. آن‌ها نه تنها فرصت یادگیری زبان دوم را پیدا می‌کنند، بلکه شما هم می‌توانید مهارت‌های اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

 

 

تفکر به زبان انگلیسی؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

فکر کردن به زبان انگلیسی یکی از قدم های مهم برای تسلط به زبان انگلیسی است. لیکن بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی این نکته مهم را نادیده می گیرند. شاید فکر کردن به زبان انگلیسی ساده نباشد اما حداقل آن این است که میتوانید در هر بخش از شبانه روز آن را انجام دهید.

 

توجه به پرسش و پاسخ در مهارت گفتار ؛Speakingقواعد بهبود مهارت Speaking

پرسش و پاسخ در مهارت گفتار نقشی محوری دارد. شخص باید به این موضوع توجه داشته باشد که چگونه بپرسد و چگونه به سوالات پاسخ دهد. از این رو پیشنهاد داده می شود که زبان آموز در قسمتی از دفتر خود سوالات مختلفی را ثبت کرده و سعی کند به مرور زما نتعداد آنها را بیشتر نماید.

 

توجه به صحبت طبیعی در عین حفظ برخی  متون؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

در ابتدای فرآیند یادگیری زبان انگلیسی مهارت گفتار بهترین تجویز حفظ کردن کامل متن است.بدون شک بداهه گویی مختص افراد حرفه ای در زبان است.ولی نکته کلیدی در ارائه هنرمندانه متن حفظی است. اگر کمی احساسات چاشنی صحبت شود قسمت عمده مساله حل خواهد شد.

 

 

آماده سازی بسته های دو دقیقه ای؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

برای تقوت گفتار لازم است فرد از ارائه های دو دقیقه ای شروع کند.توصیه می شود صدای ارائه ضبط شده و چندین بار شنیده شود. این بسته های دو دقیقه ای بعدا میتواند در آرشیو زبان آموز جمع آوری شده و سیر فرآیند رشد را نشان دهد.

 

توجه ویژه به لهجه؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

برای تقویت لهجه انگلیسی جلوی آینه بایستید. جلوی آینه بایستید و به صورت، دهان و زبان خود هنگام ادای کلمه‌ها دقت کنید. حالت چهره، دهان و زبان خود را با یکی از اهالی بومی زبان در یک برنامه تلوزیونی مقایسه کنید. کلمه‌ها را بشکنید. لیستی از کلمه‌هایی که تلفظ دشوای دارند انتخاب کنید و هر روز چند کلمه را تمرین کنید. کلمه را بخش کنید و سعی کنید بخش‌ها را درست تلفظ کنید. سپس چند بخش را با هم ترکیب کنید.

 

رعایت استرس کلام؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

یکی از اصلی ترین نقاطی که می تواند کیفیت صحبت شخص را چند مرحله بهبود بخشد، توجه به استرس کلام است.کلمه یا حرفی که مورد استرس قرار میگیرد با قدرت بیشتری ادا می شود. عدم توجه به استرس می تواند معنای کلام را تغییر دهد.

 

زیبا سازی کلام؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

مهارت گفتار تنها در روان سخن گفتن خلاصه نمی شود این حداقل انتظار ممکن از فرد گوینده است. قسمت عمده ای از این مهارت به زیبا سازی کلام معطوف می شود.

 

ترسیم نقشه ذهنی؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

اگر به صورت بداهه از  زبان آموز خواسته شد در مورد یک موضوع صحبت کند، بهترین راه ترسیم نقشه ذهنی درباره موضوع است. این روش کمک می کند تا مطلب بر ساس یک سیر منطقی ارائه شود.

 

رعایت نکات مربوط به مهارت ارائه؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

1- هدف ارائه برای مخاطب مشخص باشد.

2- کلام یکنواخت نباشد.

3- صدا فراز و فرود داشته باشد.

4- به فراخور بحث، توقف های کوتاهی در بحث صورت گیرد.

5- قبل از ارائه، مطالب مرور شود.

 

لزوم یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی؛ قواعد بهبود مهارت Speaking

تسلط به زمان ها برای یک گوینده فوق العاده با اهمیت است. البته این بدان معنا نیست که فرد از همه ی زمان ها در کلامش استفاده کند. البته بعضی از زمان ها کاربرد فراگیر تری نسبت به بقیه دارند.

 

پایگاه های اختصاصی مهارت Speaking

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی