آشنایی با ارکان یک متن، در فهم متن تاثیر بسزایی دارد. جمله، بند و مقاله مقیاس های متفاوتی از یک نوشته هستند. برای آنکه بتوانید به‌خوبی یک متن انگلیسی بنویسید، لازم است از اصول گرامری و قواعد نگارشی اطلاع کامل داشته باشید. رسمیت متن را مدنظر قرار دهید و سعی کنید در جایگاه‌های مناسب، از اصطلاحات عامیانه استفاده کنید.

 

مهارت نوشتن متن انگلیسی، برای افراد و موقعیت‌های مختلفی کاربرد دارد. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به خارج کشور سفر کنید یا در پستی مشغول به کار هستید که روابط بین‌المللی یا ارباب‌ رجوع انگلیسی دارید، لازم است مهارت نوشتن یک متن انگلیسی را کسب کنید.

نوشتن نامه یا یک متن و گزارش کاری به زبان انگلیسی، از اصول و قواعد خاصی برخوردار است که لازم است بامطالعه و تمرین، این مهارت را کسب کنید.

 

چنانچه شما مدرس زبان انگلیسی باشید، لازم است مهارت فوق را به دست آورید تا بتوانید آن را به زبان‌آموزان کلاس خود آموزش دهید. بدیهی است آنچه را خود به آن مسلط نباشید، نمی‌توانید به شخص دیگری آموزش دهید.

 

 

مهارت نوشتن یک متن انگلیسی به‌مراتب از پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به مهارت مکالمه، برخوردار است. هنگام مکالمه رودررو، می‌توانید از زبان بدن و اشاره نیز برای رساندن منظور و مفهوم کلام خود استفاده کنید؛ اما در یک متن مکتوب، لازم است موارد زیر رعایت شود تا منظور نویسنده به‌درستی منتقل شود؛

 

نکات گرامری رعایت شوند

بهترین لغات ممکن انتخاب شود

جملات کوتاه اما رسا و گویا بیان شود

اصول نگارشی رعایت شوند

از اصطلاحات و عبارات عامیانه به‌درستی استفاده شود

 

یکی دیگر از راه‌های تمرین نوشتن متن انگلیسی، داستان‌نویسی است. مهم نیست داستان شما واقعی باشد یا خیالی، مهم این است بتوانید با یک موضوع پیش بروید و یک متن طولانی بنویسید. در طول داستان سعی کنید اتفاقات مختلف را عنوان کنید تا بتوانید لغات مربوط به موضوعات متنوعی را در متن خود بکار ببرید.

 

 

 نامه‌ای به یک دوست قدیمی و تعریف کردن خاطره‌ای برای او، می‌تواند تمرین خوب و جذابی برای نوشتن یک متن انگلیسی باشد.

متون مجلات فارسی را بخوانید و سعی کنید آن متن را با «جملات خود» به زبان انگلیسی بنویسید. تأکید می‌شود سعی کنید متن فارسی را با جملات خودتان به زبان انگلیسی بنویسید. منظور از این روش، اصلاً ترجمه نیست. بلکه نوعی بازگویی به زبان انگلیسی است.

 

نوشتن یک متن انگلیسی با رعایت قواعد گرامری، استفاده از اصطلاحات عامیانه و افزایش دایرهٔ واژگان، موجب افزایش مهارت صحبت کردن نیز می‌شود. برای آنکه بتوانید خوب صحبت کنید، باید بتوانید خوب بنویسید.

 

چون در نوشتن یک متن انگلیسی، به‌اندازهٔ کافی فرصت دارید فکر کنید و در صورت نیاز متن خود را ویرایش کنید؛ بنابراین می‌توانید با نوشتن‌های مکرر و روخوانی متن‌ها، مهارت صحبت کردن را در خود پرورش دهید.

 

یکی از روش‌های بسیار مفید و کاربردی که معمولاً در آموزشگاه‌های زبان از زبان‌آموزان خواسته می‌شود، خلاصه‌نویسی متن اصلی درس است.

 

شما می‌توانید از این تمرین در مورد موضوعات و متون مختلف دیگر استفاده کنید. بامطالعهٔ یک متن انگلیسی از هر منبع و کتابی، تلاش کنید که یک خلاصه از آن تهیه کنید و کلمات تخصصی و مهم متن را در خلاصه، به کار ببرید. از تکرار جملات متن مبدأ بپرهیزید و سعی کنید خودتان جملات جدید بسازید.

 

جمله

یک جمله گروهی از کلمات می باشد که معمولا با یک فعل همراه است. در جمله یک نکته یا اندیشه در قالب بیان، سوال، دستور و یا تعجب ظاهر می شود. جملات همیشه با حروف بزرگ آغاز می شود. جمله نویسی همیشه با حروف بزرگ آغاز می شود و اولین گام در تقویت مهارت نوشتن است.

بند

یک بند قسمتی از متن است که حداقل از یک جمله تشکیل شده است.معمولا بندها از سه روش کلی تبعیت می کنند. روش قیاسی، روش استقرایی، روش ترکیبی.

 

مقاله کوتاه

مقاله کوتاه (انشاء) نوشته ای مختصر است که بیانگر نظر نویسنده در مورد یک موضوع است. این جستار ها معمولا 250 کلمه هستند که در قالب چهار یا پنج بند ارائه می شود. یک مقاله کوتاه بصورت استاندارد شامل سه بخش است. مقدمه، تنه اصلی و نتیجه گیری.

 

منبع:

کتاب طراحی یادگیری فرآیند زبان انگلیسی

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی