برای پاسخگویی به سوالات مهارت شنیداری امتحان هایی همچون تافل و آیلتس باید از دیگر قابلیت های مغز هم کمک گرفت. قبل از آن که فایل صوتی پخش شود، فرد میتواند متن سوالات را بخواند و در جای خالی، پیش بینی های خود را بنویسید. برای مثال قبل از آن که فایل صوتی سوالات پخش شود، فرد میتواند متن سوالات را بخواند و در هر جای خالی، پیش بینی های خود را بنویسد.

 

در لیسنینگ تافل شما باید به شش فایل صوتی گوش کنید و به سوال هایی پاسخ بدهید. در TOEFL شما سوال های Listening را بعد از اینکه فایل های صوتی مرتبط با آن سوال ها پخش شد می بینید. یعنی، برای اینکه بتوانید در لیسنینگ تافل نمره خوبی بگیرید باید یا حافظه خوبی داشته باشید یا خوب نت بردارید یا حالت متوسطی از هر دوی این ها! این فایل های صوتی کوتاه نیستند و ممکن است تا پنج دقیقه هم باشند.

 

هر چند در لیسنینگ تافل سعی شده تا مکالمه ها طبیعی باشند، واقعیت این است که سرعت حرف زدن در این فایل های صوتی از سرعت مکالمه های روزره آمریکایی کمتر است و بنابراین فهمیدن فایل های صوتی لیسنینگ تافل از فهمیدن مکالمه های روزمره راحت تر است.

 

بعد از اینکه فایل صوتی پخش شد، اولین سوال مربوط به آن روی صفحه ظاهر می شود و همزمان فردی آن سوال را برای شما می خواند. وقتی شما به آن سوال پاسخ بدهید و به سوال بعدی بروید، دیگر نمی توانید به سوال قبلی برگردید و پاسخی را تغییر بدهید. بعد از اینکه مجموعه سوال های هر فایل صوتی تمام شد، شما به فایل صوتی بعدی هدایت می شوید.

 

 

همانطور که در بالا هم توضیح دادم، در لیسنینگ تافل شما باید به شش فایل صوتی مختلف گوش کنید و به سوال هایی که بعد از هر کدام از این فایل های صوتی می آیند پاسخ بدهید. این شش فایل صوتی یا از نوع Conversation هستند یا Lecture.

 

یک Lecture معمولاً در حدود پنج دقیقه طول می کشد و بعد از هر Lecture شش سوال خواهید داشت. این ها قسمتی از یک کلاس درس هستند که در آنها یک استاد در مورد یک موضوع آکادمیک حرف می زند. موضوع این سخنرانی های آکادمیک می تواند خیلی متنوع باشد و باید انتظار مطالبی در مورد انوع مهره دار های بومی جزیره گالاپاگوس (!) تا دلایل سقوط بازارهای مالی بزرگ دنیا در سال ۲۰۰۸ را داشته باشید. خود Lecture ها را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد:

1.         lecture  با دانشجو

2.         lecture  بدون دانشجو.

در Lecture هایی که دانشجو ندارند استاد تمام مدت درمورد موضوع مورد بحث حرف می زند و در Lecture هایی که دانشجو دارند ممکن است دانشجو ها گاهی سوال هایی بپرسند و یا حتی استاد از دانشجو ها سوال هایی بپرسد و یک بحث دو طرفه بین استاد و دانشجو در مورد همان موضوع آکادمیک بوجود بیاید.

 

منبع:

کتاب طراحی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

گروهی از نویسندگان تیم

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

محمدرضا نقی زاده هنجنی ـ سهیلا عباس نژاد
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی