استقرار یا تعمیر دکل برای پروژه های ساختمانی، کارخانه های تولیدی، چوب بری ها، برای کشتی ها و کشتی سازی ها، یا برای صنعت تفریح و سرگرمی.

 

دانش ها :

مکانیک : شامل شناخت ماشین ها و ابزارها است که نحوه طراحی، استفاده، تعمیر و نگهداری آنها را شامل می شود.

معماری و عمران : شامل دانش مواد، روشها و ابزارهای دخیل در احداث و تعمیر ساختمانها و یا دیگر سازه ها از قبیل راه آهن و جاده ها است.‏

خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.

مهندسی و فناوری : شامل دانش کاربردهای علوم و فناوری های مهندسی است. این زمینه شامل بکارگیری اصول، فنون، رویه ها و تجهیزات جهت طراحی و تولید محصولات و خدمات متنوع می شود.

حمل و نقل : شامل شناخت اصول و شیوه های مناسب برای جابجا کردن افراد و مواد از طریق هوا، راه آهن، دریا و جاده با در نظر گرفتن هزینه ها و منافع مربوطه می شود.

 

مهارت ها :

تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل

گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.

مدیریت زمان : مدیریت زمان خود و دیگران

عملیات و کنترل : کنترل عملیات تجهیزات یا سیستم ها.

حل مسائل پیچیده : شناخت مسائل پیچیده، مرور و بررسی اطلاعات مرتبط با توسعه و ارزیابی گزینه ها و اجرای راهکارها

داروی و تصمیم سازی : در نظر گرفتن هزینه ها و فواید اقدامات بالقوه برای برگزیدن مناسب ترین آنها

 

توانمندی ها :

شمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.

دقت در کنترل : توانایی تنظیم کنترل کننده های یک ماشین یا یک خودرو به صورت سریع و به دفعات زیاد.

هماهنگی چندعضوی : توانایی هماهنگ ساختن دو یا چند عضو بدن با همدیگر (مانند دو بازو، دو پا، یا یک پا با یک بازو)، ضمن نشستن، برخاستن یا لمیدن؛ لزومی به انجام این فعالیت ها در حین حرکت کلّی بدن نیست.

چالاکی دستی : توانایی حرکت سریع دست، دو دست، یا دست و بازو، برای گرفتن، دستکاری، یا سر هم کردن اشیای ریز

تجسم : توانایی تصور اینکه شیئی پس از چرخش یا جابجایی برخی از اجزای آن، چه شکلی خواهد شد.

درک عمق : توانایی تشخیص فاصله ی اشیا و یا تشخیص اینکه در بین چندین شیء کدامیک نزدیکتر و کدامیک دورتر است.

 

فعالیتهای حرفه :

بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد : بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد برای شناسایی علل ایجاد خطاها و نواقص یا اشکالات دیگر

کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب

تصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائل

شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها : شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، ارزیابی و سنجش، و تشخیص تفاوتها یا تشابهات و نیز تشخیص تغییراتشان در شرایط یا وقایع مختلف

فرآیندهای پایش و مراقبت : پایش و مراقبت و بررسی اطلاعات از مواد، وقایع و محیط اطراف جهت آشکارساختن و سنجش مسائل

جابجا کردن یا دستکاری اشیاء : استفاده از دست ها و بازوها برای جابجا کردن، نصب، تغییر مکان و دستکاری اشیاء

 

شرح کار :

پوشیدن لباس های ایمنی یا حفاظتی متعارف : شغل تا چه اندازه نیازمند پوشیدن وسایل ایمنی یا محافظتی متعارف همچون چکمه، عینک، دستکش، کلاه ایمنی، محافظ صوتی یا جلیقه نجات است؟

مذاکرات رودررو : این شغل تا چه حد نیازمند مذاکره رودررو یا گروهی با مردم است؟

تناوب یا تکرار تصمیم گیری : تناوب تعداد تصمیم گیری کارکنان که بر افراد، منابع مالی و یا اعتبار و شهرت سازمان تأثیر می گذارد، چقدر است؟

صرف زمان برای بکارگرفتن دست ها جهت دستکاری، کنترل یا لمس ابزارها یا کنترل کننده ها : این شغل تا چه حد نیازمند استفاده از دست برای دستکاری، کنترل یا لمس ابزارها یا کنترل کننده های دیگر است؟

اهمیت صحیح و دقیق بودن : دقت بالا و صحت زیاد در انجام شغل تا چه اندازه مهم است؟

حضور در محیط محصور اما در شرایط محیطی غیرکنترل شده : این شغل تا چه حد نیازمند کار در محیط محصور و با شرایط محیطی غیرکنترل شده (همچون انبار کالا بدون وسایل گرمایشی) است؟

 

علایق :

واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان، حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات) مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.

متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.

پژوهشگرانه : شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به صورت ذهنی باشد

تجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و کار در ارتباط هستند.

هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها، طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.

اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران است.

 

سبک کار :

قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.

توجه به جزئیات : شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام وظایف کاری است.

دغدغه خاطر برای دیگران : شغل نیازمند توجه به نیازها و احساسات دیگران، فهمیده بودن و داشتن روحیه کمک است.

همکاری : شغل نیازمند داشتن روحیه خوش با دیگران و به تصویر کشیدن نگرش همکاری و پاک طینتی است.

کنترل شخصی : شغل نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل است.

صداقت و درستکاری : شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل اخلاقی است.

 

ارزشهای شغل :

ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.

پشتیبانی : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.

استقلال (به عنوان ارزش) : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.

شرایط کاری : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاری

شناخت : مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت اجتماعی مناسب.

موفقیت : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.

                                                                                                                                                                                               

 

 

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

نسترن رنجبر ـ کوروش صحیفی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی