استفاده از جداول برای زمانی است که شما قصد دارید داده ها را به صورت ستونی و ردیفی قرار دهید تا مقایسه داده ها و اطلاعات ساده تر باشد. جداول و نمودارها به خصوص در ارائه ی پایان نامه ها بسیار کاربردی و با اهمیت هستند. در این درس نحوه ی درج جدول در پاورپوینت را برای شما شرح خواهیم داد و در جلسه بعد به نحوه ی وارد کردن نمودار خواهیم پرداخت.

 

 

درج جدول در پاورپوینت:

هنگامی که قالب یک اسلاید با جانگهدار عنوان و متن (Title and Content) را انتخاب کنید به طور پیشفرض 6 گزینه پیش روی شما قرار داده میشود که با کلیک بر روی آنها به سادگی میتوانید نوع محتوایی که میخواهید به درون اسلاید وارد کنید را مشخص کنید.

 

با کلیک بر روی آیکن مشخص شده در تصویر بالا، پنجره ای برای شما نمایش داده میشود که میتوانید تعداد ستونها و ردیفهای جدول را وارد نمایید:

 

عدد نخست (بالا) مربوط به تعداد ستونهای جدول و عدد دوم مربوط به تعداد ردیفها میباشد. پس با تنظیمات موجود در عکس فوق انتظار داریم یک جدول 5 ستونه، در دو ردیف برای ما ایجاد شود. بعد از وارد کردن تنظیمات بر روی کلید OK کلیک کنید تا جدول برای شما ایجاد شود.

روش دیگری که برای درج جدول وجود دارد استفاده از منوی Insert است.

اولین گزینه از سمت چپ درون منوی Insert، گزینه ی Table میباشد. با کلیک بر روی این گزینه منویی برای شما باز میشود و میتوانید تعداد ستونها و ردیفهای جدول را تعیین کنید:

در تصویر بالا نیز گزینه ی Insert Table را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی آن نیز میتوانید تعداد ستون و ردیف را وارد نمایید. گزینه ی Draw Table نیز برای مواقعی است که نیاز دارید به صورت دستی جدول را ایجاد کنید.

بعد از اینکه عمل درج جدول به اتمام رسید، میتوانید با کلیک بر روی سلولهای جدول، درون سلول، متن مورد نظر را بنویسید. 

 

قالب بندی جدول و حذف و اضافه کردن ردیفها و ستونها:

بعد از وارد کردن جدول، با کلیک بر روی سلولهای جدول منوهای Design و Layout ظاهر میشوند. منوی Design برای قالب بندی و رنگ بندی جدول مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از Layout میتوانید سلولها را حذف یا اضافه کنید.

 

قالبها و رنگهای متنوعی را میتوانید از منوی Design برای جدول خود انتخاب و اعمال کنید. با کلیک بر روی فلشی که مشخص شده است میتوانید تمامی قالبها و رنگها را مشاهده و انتخاب کنید. همچنین اگر مکان نمای ماوس را بر روی طرح مورد نظر ببرید (بدون اینکه کلیک کنید) پیش نمایش زنده طرح برای شما درون اسلاید نمایش داده میشود.

 

در منوی Layout میتوانید با استفاده از گزینه های موجود، سلول، ردیف و یا ستونی را حذف و یا اضافه کنید. برای حذف ردیفها (Rows) یا ستونها (Columns) کافی است ابتدا آنها را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی Delete کلیک کنید.

برای اضافه کردن ستون یا ردیف نیز میتوانید از 4 گزینه ی زیر استفاده کنید:

1.Insert Above : وارد کردن ستون یا ردیف بالای سلول انتخابی
2.Insert Below : وارد کردن ستون یا ردیف پایین سلول انتخابی
3.Insert Left : وارد کردن ستون یا ردیف سمت چپ سلول انتخابی
4.Insert Right : وارد کردن ستون یا ردیف سمت راست سلول انتخابی
سایر گزینه های موجود نیز برای تقسیم بندی یک سلول (Split Cells) یا ترکیب سلولها با هم (Merge Cells) و یا جهت بندی متن و نوشته کاربرد دارند.

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی