برای تبدیل اسلاید های یک ارایه، به تصاویر کوچک در سند ورد میباشد. زیرا گاهی در یک ارایه سازمانی و یا درسی شما نیاز خواهید داشت تا نسخه ای از اسلاید های موجود در ارایه خود را، به مخاطبان داده تا آنان هنگام اعلام شماره اسلاید و متن موجود در اسلاید براحتی آنها را پیدا کرده و یا حتی یادداشت برداری خود را از این اسلاید در کنار آن درج نمایند. 

 

 

اما در حالت دوم تبدیل ارایه پاورپوینت به سند ورد به منظور پرینت اطلاعات موجود در اسلاید ها انجام میپذیرد. در ادامه به توضیحات بیشتری در زمینه چگونگی تبدیل ارایه پاورپوینت به سند ورد خواهیم پرداخت.

 

مرحله اول:
در نخستین گام تبدیل یک فایل پاورپوینت  به یک سند ورد، شما باید ارایه مورد نظر را توسط برنامه پاورپوینت باز کنید.

 

مرحله دوم:

سپس به دکمه مایکرو سافت آفیس بروید و بر روی این دکمه کلیک کنید تا پنجره زیر مجموعه های آن باز شود. از گزینه های زیر مجموعه باز شده، نشانگر ماوس را بر روی گزینه Publish که در سمت چپ این پنجره قرار گرفته است برده تا گزینه های زیرمجموعه آن در سمت راست این پنجره باز شود. حال از این گزینه ها گزینه Create Handouts in Microsoft Office Word را انتخاب کنید.

 

 

با انتخاب این گزینه پنجره ای جدید باز خواهد شد که در آن حالت های مختلف نمایش اسلاید در سند ورد شما نمایش داده میشود. این نمایش بصورت نمادی پیش فرض است و شما باید از بین این نمادها حالت خروجی فایل ورد خود را انتخاب کنید.

 

نکته:   توجه داشته باشید که پنجمین گزینه ای که در ادامه توضیح داده خواهد شد، مناسب ترین حالت برای چاپ (پرینت) مطالب موجود در ارایه بصورت متن میباشد.
گزینه های خروجی عبارتند از:

1- Notes Next to slides: با انتخاب این گزینه در هر صفحه از سند ورد شما سه اسلاید بصورت کوچک شده نمایش داده میشود و در کنار هرکدام جایی خالی برای نوشتن قرار خواهد گرفت.

2- Blank lines next to slides:  انتخاب این گزینه سه اسلاید را در هر صفحه جا میدهد با این تفاوت که در کنار هر اسلاید محل خط داری را برای یادداشت تعبیه خواهد کرد.

3- Notes below slides: با انتخاب این گزینه هر اسلاید در یک صفحه ورد جای خواهد گرفت و در پایین آن محلی خالی برای یادداشت های احتمالی تعبیه خواهد شد.

4- Blank lines below slides:  با انتخاب این گزینه هر اسلاید در یک صفحه ورد جای خواهد گرفت و در پایین آن محلی خط دار برای یادداشت های احتمالی تعبیه خواهد شد.

 

 

روش پیشنهادی برای پرینت گرفتن از یک ارایه پاورپوینت:


5- Outline only : از این گزینه برای تبدیل فایل پاورپوینت به یک سند ورد برای چاپ (پرینت گرفتن) استفاده میشود. به این ترتیب که پس از انتخاب این گزینه برنامه مایکروسافت آفیس شروع به تبدیل اسلاید های موجود در  یک ارایه به سند وردی میکند که هر گونه زمینه، رنگ اضافی و… از اسلایدها حذف شده و تنها متنون با زمینه ای کاملا سفید نمایش داده شده و تبدیل به سند ورد قابل پرینت خواهند شد.

 

توجه داشته باشید که پس از استفاده از این روش متن هایی که وارد سند ورد شده اند دارای فونت بسیار بزرگ و نا متوازن میباشند و شما با انتخاب کل متن موجود در سند و پایین آوردن سایز فونت از کادر Font Size میتوانید اقدام به کوچک کردن فونت ها در نتیجه ساخت سند نهایی ورد خود نمایید.

 

از مزایای این روش میتوان به کم حجم کردن مطالب، قابل پرینت نمودن آنها، قرار گیری اطلاعات بیشتر در هر صفحه و از معایب این روش میتوان به حذف برخی از علایم، نشانه ها و گرافیک های مورد نیاز نام برد.
مرحله سوم :
به برنامه مایکرسافت آفیس ورد بروید و فایل تبدیل شده را ذخیره نمایید.

 

 

منبع:

دیجیتال ارت

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

گنجینه معتبر آزمون استخدامی بانک ها

حدود 20 کارشناس و مدرس شبکه بانکی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی