در این مقاله به روش دوّم ایجاد یک گزارش، بوسیله Report Wizard میپردازیم، در Report Wizard با استفاده از پرسشها و پاسخهائی، Access گزارش مورد نظر ما را میسازد.

 

برای این منظور وارد زبانه Create شده، و از گروه Reports گزینه Report Wizard را انتخاب مینمائیم:

 

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده مینمائید، شما قادر به انتخاب جدولها و پرس و جوهای بانک اطلاعاتی موجود هستید و میتوانید فیلدهای مورد نظرتان را در گزارش شرکت دهید، با زدن گزینه Finish میتوانید از ادامه دادن مراحل صرف نظر کرده و کار تولید گزارش با استفاده از Report Wizard را به پایان برسانید.
در مرحله بعدی (در Access 2013)، طبق تصویر زیر میتوانید نحوه نمایش اطلاعات در گزارش را مشخص نمائید:


 

و در مرحله بعدی قادر به گروه بندی گزارش بر اساس فیلدهای مورد نظر خواهید بود و پس از انتخاب فیلدهای مورد نظر میتوانید با استفاده از گزینه Priority اولویت گروه بندیها را تغییر دهید.

 

در قسمت بعدی شما قادر به مرتب سازی صعودی (Ascending) یا نزولی (Descending) فیلدها خواهید بود و تا 4 مرحله میتوانید این مرتب سازی را انجام دهید. برای تغییر حالت Ascending به Descending یا بالعکس، بر روی عنوان آنها کلیک نمائید:

 

و در مرحله بعدی شما میتوانید تنظیمات مربوط به Layout و حالت افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) بودن صفحه گزارش را مشخص نمائید:

 

و در آخرین مرحله، میتوانید نامی برای گزارش و یک نما برای نمایش آن (Design یا Print Preview) انتخاب نمائید:

 

روش دیگر در ایجاد گزارش استفاده از گزینه Report Design در گروه Reports از زبانه Create میباشد.

در این روش گزارش در نمای Design بصورت خالی باز شده و شما با استفاده از ابزار Add existing fields در گروه Tools از زبانه Design قادر به اضافه کردن فیلدهای مورد نظر خواهید بود و با استفاده از ابزارهای دیگری همچون Title و Logo (که در مقالات قبلی توضیح داده شده اند) قادر به اضافه نمودن عنوان و آرم مورد نظر خود برای گزارش میباشید.

 

لازم به ذکر است که برای رسم نمودار در Access در نسخه های قبل از 2007 این نرم افزار، از ابزاری به نام Chart Wizard استفاده می شد، اما در نسخه های 2007 و 2010 از نمای جدیدی به نام Pivot Chart جهت نمایش داده ها و مقایسه آنها در قالب نمودار استفاده شد و متأسفانه در نسخه 2013 با حذف شدن Pivot Chart و Pivot Table عملاً امکان رسم نمودار نیست و برای این منظور میبایست از نرم افزار Excel استفاده نمود.

نکته: درصورتی که بخواهید فضایی در قسمتی که متن خود را در آن وارد کرده اید وجود نداشته باشد، ماوس خود را در قسمت لبه ی Report Header یا Report Footer در بخش انتهایی یا فوقانی پنجره گزارش حرکت دهید؛ نشانگر موس به شکل پیکان دوسر در می آید بر روی این قسمت کلیک کنیذ و نشانگر ماوس را به اندازه دلخواه به سمت بالا بکشید.

 

منابع:

ITpro

کتاب Access Office 2003

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی بانک ها

آزمون استخدامی بانک ها

فریبا دنیایی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی